Friday 25 March 2011

Korang tau tak apa itu EARTH HOUR....


Memandangkan esok adalah hari earth hour , so apa kata kita bercakap skit pasal benda ni... aku tau topic ni bosan tapi korang kena amik tau jugak..penting tau demi masa depan bumi kita....
First sekali aku nak tanya korang....korang tau ke binatang apa 'earth hour ni'?????mesti lar korang akan cakap , earth hour  = tak leh bukak lampu selama satu jam....so korang off lar lampu selama sejam... tpi yang cilakanya , pasai pa ada je yg degil dok bukak lampu jugak....diorg ni tak paham bahasa ka...huh!earth hour apa kebendanye gitu...
Baru2 ni classmate aku ada lar wat presentation time kelas BI pasal saving energy nie.. biler dah hbis present die tnye lar kat budak2 kelas tu...ada soklan tak? aku dengan tanpa segan silunya laju je angkat tangan nak tnya soklan...he3..hidup kena pantas beb... aku tnya lar: betui ke earth our bleh save energy? huh... nasib baik die bleh jawab soklan aku tu...cayalah bro...dia kata earth hour ni bukan sahaja bleh menjimatkan tenaga elektrik malah bleh mengawal masalah global warming dan climate change...
Crite pasal pengalaman aku ngan earth hour ni nak2 masa time first2 diperkenalkan dulu.. time tu aku study kat matrik pahang..huhu..kelakar bile teringat balik....time tu jam dah hampir menunjukkan pukul 9 kot... so budak2 ni gatai tangan pi tutup suis utama... tetiba aku terdengar ada suara orang menjerit dari aras aku tu... bilik aku dekat ngan toilet time tu....budak tu jerit... "woi aku ngah  b***k lar wei... bukak lampu balik...ha3!!!!..kuat giler suara die... satu aras dengar kot..huhu tak sure... lepas tu diorg terpaksa lar bukak balik suis utama tu...

No comments:

Post a Comment